Przejdź do menu Przejdź do treści
Pacjent

Zgłaszanie działania niepożądanego produktu leczniczego

Po zakończonej hospitalizacji/wizycie lekarskiej pacjent, jego przedstawiciel ustawowy lub opiekun faktyczny ma prawo zgłosić wszystkie działania, które podczas przyjmowania danego produktu leczniczego, wydają się niewłaściwe. Są to zarówno działania szkodliwe, jak i takie, które powodują uczucie dyskomfortu.

 

Zgłoszenia można dokonać przez:

  • kontakt telefoniczny z miejscem sprawowanej dotychczas opieki lub podczas wizyty w poradni przyszpitalnej. Za dalsze procedowanie zgłoszenia odpowiedzialny jest personel fachowy komórki otrzymującej zgłoszenie.
  • formularz elektroniczny dla pacjenta https://smz2.ezdrowie.gov.pl
  • załączony formularz, który po wypełnieniu można: wysłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: ndl@urpl.gov.pl lub wysłać wydrukowany i podpisany pocztą na adres: Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Departamentu Monitorowania Niepożądanych Działań Produktów Leczniczych, Al. Jerozolimskie 181C, 02-222 Warszawa.